Monday, February 5, 2018

MY JOURNEY WITH TAMARGO & THERAPY

[MY JOURNEY] BIARKAN LUAHAN NI TERPAHAT DI SINI. TAK BACA PUN TAKPE. KALAU SAYA DH TAKDE ATLEAST ORG FAHAM.

Saya ni byk khilafnya. Byk dosanya, tapi Allah tetap syg. Allah tetap bagi apa yg saya nak. Walaupun sikit saya syukur. Tak penah sampai tak cukup makan. Belum lagi berlapar berhari2. Dengan meniaga byk yg saya dapat dan langsaikan. Byk dptkan settlekan masalah yg tersyg.

Dgn tamargo saya byk belajar. Belajar dari pelbagai sudut. Dgn customer, dgn staff,dgn stokis agent. Dgn rakan2 niaga lain juga.Dgn pelbagai lagi hal. Saya tak boleh tgk muka anak2 dan suami kalau diaorng tidur, rasa sayup hati kalau saya tak dpt bantu apa2 dlm Keluarga. Saya tak boleh dengar stokis agent saya mengadu yg diaorng susah here n there. Saya tak boleh dgr staff saya cakap diaorng susah. Saya tak boleh dgr kalau ayah call ckp dia takde duit. Saya tak boleh dgr rakan niaga saya mengadu diaorng susah. Tgk air muka diaorng saya tau diaorng susah.

Faham tak mcamana hati dan perasaan tu? Ramai org yg perlukan saya. Allah tu bagi ilham byk pada saya utk org lain. Allah bagi rezeki dan ilmu tak pernah putus pada saya tapi sebenarnya utk org lain juga.SYUKUR jadi Hamba terpilih.Saya buat yg saya termampu. Saya hadam dan belajar kat semua tempat utk sustained kan bisnes saya. Sebab kat bwh Therapy & Zabeau byk tanggungjawab dan amanah. Saya pernah tak tidur sebab fikir strategy. Belajar dan susun marketing dan misi visi company.Apa yg silap dan apa yg tersasar. Esoknya saya jalankan rutin mcm biasa. Tidur sekejap2. Dgn anak 4 org n baby yg masih menyusu. Faham tak macamana tough tu? Tapi saya ok Allah ada.

Kalau nak berjaya dan byk tanggungjawab, kena susun jadual, all out mcmana nak capaikan misi visi tu. Kalau tak all out dan buat dgn satu cara dan selesa, saya yakin anda akan dpt takat tu aje. Tawakal tu selepas dah usaha sehabis baik. Bukan ckup makan cukup tidur, bole lepak2 tgk cita kul 7 malam. Lepas tu bisnes biase2 terus ckp takpela aku Tawakal jek. MasyaAllah.
Tamargo dah byk juga bantu insan lain tambah pendapatan dan juga ilmu. Jadi doakan lah saya yg khilaf ni supaya lebih kuat dan rasional. Jgn lah dok dengki kat kami yg masih setahun jagung. Byk dah yg saya lalui. Saya tak penah lagi kondem produk lain. Saya jaga elok2 tuturkata kalau ada yg kata mkn Tamargo ok, yg lain tak ok. Saya ckp mungkin produk dia sesuai utk org lain. Dan sebaliknya.

Saya ingt pesan Ustaz Ebit Lew, kalau kita buat sesuatu kita tau amanah dan tanggungjwab kerana Allah, InshaAllah keberkatan dan hasilnya sgt berbeza.

Doa kan kakak diberi kekuatan lebih lagi utk jalankan tanggungjawab utk keluarga especially suami n anak2,staff, stokis dan agent. Diaorng ni semua amanah. Yg lain biar Allah yg bantu dan izinkan. NAWAITU SAYA SGT BERBEZA. Nak jadi Khalifah di bumi Allah ni tak mudah. Tapi saya tetap teruskan perjuangan utk lebih MEMBERI.

TERIMA KASIH YG SUDI BACA.TQ YG SUDI JUALKAN PRODUK KAMI DAN YG SUDI BELI DAN BANTU BAGI TESTIMONIAL. TERIMA KASIH ATAS DOA
Salam hujung minggu. Gambar hiasan nak pi keja bawak baby awal pagi. Hehe
FB www.facebook.com/anomabubakar

https://www.facebook.com/Tamargohq/
https://www.facebook.com/zabeaumalaysia/

My Journey,
Zabeau legacy
Therapy Boutique

No comments: